Er kwamen zoals verwacht 300.000 mensen naar Harlingen, een drukte van jewelste.

De drukte was ook bij de Lions club Franeker Harlingen. Ze hebben (zoals ook 4 jaar geleden) een rondvaartboot gecharterd waarmee 800 mensen mee gingen die anders niet hadden kunnen genieten van dit evenement. Met bussen werden talloze mensen opgehaald bij verzorgingstehuizen en particulieren. Met behulp van de leden van de Lionsclubs in Harlingen werden deze mensen naar de boot gebracht om hun een onvergetelijke rondvaart langs de grote zeilschepen aan te bieden. De grote lach op de gezichten van de deelnemers bevestigen het fantastische succes. Lionsclub Franeker-Harlingen heeft dit gefinancierd uit een eerder georganiseerde rally.

Hierdoor was alles kosteloos voor de deelnemers.

Lionsclub Harlingen Tsjerk Hiddes vond het erg fijn om hun moederclub deze dag te kunnen helpen.

Samenwerking tussen clubs kunnen dit soort grote activiteiten mogelijk maken en dus voor een betere PR voor de Lions betekenen.