17/02/2020

District 110 BN 2019 -2020

NIEUWSBRIEF 4

Beste Lions en Leo vrienden,

In dit nieuwe jaar zijn we vol goede voornemens die alweer een beetje aan het slijten zijn, maar ik hoop dat we heel gezond blijven en dat onze “we serve” gedachte nog hoog in ons vaandel staat.

OPKIKKER

Zaterdag 8 februari gaan we samen met Jesse een 11 steden kluuntocht houden.
We rijden dan met een karavaan met zeer bijzondere voertuigen langs alle fonteinen van de elf steden om daar de verzamelde oude telefoons op te halen. We starten s ’morgens om 9 uur in Leeuwarden en gaan via Sneek de route maken om, om 6 uur weer in Leeuwarden te komen.

Iedereen is natuurlijk welkom om bij een van de van de fonteinen bij de 11 steden aanwezig te zijn. Het wordt op elke plek een sensatie compleet met dweilorkesten en andere activiteiten. En als je komt neem dan uit je omgeving oude telefoons mee want we willen er 15.000 ophalen.

Jeugduitwisseling

Heb je iemand tussen 17 en 20 jaar die je in juli 2020 de mogelijkheid wil bieden om in het buitenland met een andere cultuur in aanraking te komen? Dat kan nu!
Zoals elk jaar kunnen jongeren tussen 17 en 20 jaar via de Lions-organisatie 2 tot 3 weken naar het buitenland om die ervaring op te doen. Deels in een gastgezin, deels in een jeugdkamp waar jongeren uit heel veel verschillende landen samen zijn. Hierover zijn inmiddels met Lions uit andere landen (binnen en buiten Europa) afspraken gemaakt.

De uitwisseling vindt plaats in juli van dit jaar. De exacte tijden hangen af van het land waar iemand naar toe wil gaan.

Heb je zelf een zoon of dochter van die leeftijd of heb je familie of buren die kinderen in die leeftijdsgroep hebben? Of wil je als Lions-club een jongere die zelden of nooit naar het buitenland kan die mogelijkheid geven?

Meld je dan voor 1 februari 2020 aan bij onze Jeugdcoördinator Alice Vloet - mailadres: vloetadvies@gmail.com.

De landelijke actie

De landelijke actie begint langzamerhand vorm te krijgen. De bekendheid bij clubs wordt groter en de bereidheid hieraan mee te doen groeit ook. En dat is belangrijk. We hebben bij de Lions Club International Foundation een grant (geldbedrag) toegezegd gekregen van 135.000 dollar. Maar het betekent wel dat we, vanuit Nederland, ook zelf een behoorlijk bedrag op tafel moeten leggen. En daar hebben we jullie voor nodig. Er is inmiddels veel geschreven en gesproken over onze landelijke actie: Het Prinses Maxima Centrum in Utrecht. Binnenkort zal daar nog veel meer informatie over komen. Maar nu wil ik jullie vooral wijzen op alle informatie (PowerPoint, filmpjes e.d.), die al onder de naam “nationale actie 2020- 2021” in OwnCloud staat en die jullie kunnen gebruiken in de eigen club, maar ook tijdens de zonebijeenkomst

New Voices

Ondanks het feit dat we al sinds 1986 gemengde clubs hebben blijft het percentage vrouwen in Lionsland gering. Voor Nederland is dat 14.9%. We willen dit graag veranderen. Daarom organiseren we op 28 maart een dag voor New Voices. Het Prinses Maxima Centrum stelt hiervoor het nieuwe auditorium beschikbaar en vanuit de thema’s ledenbeleid, marketing, service en leiderschap zal de ochtend worden ingevuld. Zodra het programma gereed is zal ik jullie hierover informeren, maar reserveer nu alvast de datum, want vol=vol!

Nationale Conventie 23 mei 2020

De volgende maand staan alle details in de Lion en kan eenieder zich via de website van Lions Nederland persoonlijk aanmelden voor dit event in Heineken Experience aan de Stadhouderskade in Amsterdam. Maar laat ik een tipje van de sluier oplichten; hierbij als primeur binnen Lions Nederland het programma van de Conventie:

Tijden Onderdelen Eigen bijdrage

28 maart 2020

Landelijk event “New Voices”, Utrecht

9 april 2020

Voorjaarsconventie van ons district, Meppel (info volgt )
18 april 2020

Landelijke actiedag