19/11/2022

Vervolg op weg naar District 2.0!
Geïnspireerd door ‘onze eigen’ Lionsvrienden van De Wâlden tijdens de najaar conventie annex ledenontmoetingsdag willen we ook als district de vernieuwing inzetten. Anco en Kor gaan ons verder helpen op weg naar District 2.0!

Wil je meedenken en meedoen? Meld je via Henderikus Cazemier, 06-30516770.

Mooie acties in het Noorden
-    Zones 1a en 1b kwamen met 51 Lions bijeen op vliegveld Leeuwarden om de F35 van dichtbij te zien ….. en te horen! Geweldige avond Annelies, Hans en Paul!
-    Zone 2a en 2b kwamen met 25 Lions bijeen in het UMCG in Groningen voor een rondleiding en een toelichting op ‘de vrienden van het UMCG’
-    LEO club Zwolle gaat 1.700 euro overmaken aan Hart voor Zwolle na een avondje bier proeven en veilen, niet slecht voor deze jongerenclub met 6 leden!

NL Doet 11-3-23, VN dag 25-3-23 en Lions Doen 15-4-23
Op de landelijke Lions Doen dag op zaterdag 15 april 2023 willen we alle Lionclubs in Nederland tegelijk in actie te krijgen om de Nederlandse wateren schoon te maken. Uiteraard is het aan elke club welk water en wat er schoon wordt gemaakt. Het is een mooie actie om de aandacht te vragen voor duurzaamheid en als Lions ook daarin onze verantwoordelijkheid te nemen. Bespreek dit alvast in je club en filosofeer over de mogelijkheden!

Klim in de pen!
Het PENPAL project is een mooi internationaal initiatief van Lions en LEO's samen. Het is oorspronkelijk bedoeld om Lions te verjongeren en ondertussen is het een mooie manier om het begrip tussen volkeren onderling te vergroten. Passend bij één van de doelstellingen van Lions wereldwijd. Kijk eens op HOME | Lionspenpal en verspreid dit in je club en in de pers.

Jeugduitwisseling 2023

Word Gastgezin!
Voor 16-26 Juli zoeken we 30 gastgezinnen in ons district. Geef je op als individu of als club om 2 buitenlandse jongeren tussen de 17-21 10 dagen kennis te laten maken met Nederland. Leuk voor jezelf en voor hen!
Wordt deelnemer
Jeugd van 7-21 jaar kan zich weer aanmelden tot eind December, waar zie website.
Neem deel met een visuele of fysieke beperking
Ook in 2023 zijn er weer kampen voor mensen met een fysieke of visuele beperking. Lichamelijk gehandicapte jongeren kunnen met een begeleider, geheel verzorgd van 16-23 Maart 2023 op skivakantie naar Noorwegen. Klik hier voor meer info.
In Italie is jaarlijks een kamp voor jongeren met een visuele beperking(met of zonder begeleiding). Klik hier voor meer info.
Ieder jaar organiseert Finland een kamp voor jongeren met Diabetes Type I.
Voor meer info kunnen jongeren zich melden bij Alice Vloet: yec110bn@lions.nl

Hartelijke groet,